Michał Wroński, Psycholog i ekonomista

Jest psychologiem i ekonomistą. Od 2002 roku pracuje jako trener, realizując projekty szkoleniowo-doradcze dla organizacji biznesowych, pozarządowych i państwowych. W Collegium Wratislaviense prowadzi szkolenia z zakresu przywództwa i zarządzania zmianą.

Koordynował program Liderzy PAFW wprowadzający metodę tutoringu do polskich NGO. Stale współpracuje z Instytutem im. J.A.Komeńskiego, Inicjatywą tato.net oraz Fundacją Civis Polonus. Zrealizował wiele programów rozwojowych dla takich firm jak: Phillips, IBM, Generali, Renault, Mennica Polska, Maspex, Adamed, Diehl Metering oraz dla instytucji publicznych: Krajowej Szkoły Administracji Publicznej, Urzędu Miasta Lublin i innych. W obszarze pracy z oświatą prowadził wiele szkoleń z takich tematów, jak: budowanie postaw uczniowskich, motywowanie do nauki, rodzice są partnerami szkoły i innych. Realizował projekt MEN „Szkoła współpracy- uczniowie i rodzice kapitałem społecznym szkoły”, gdzie przeprowadził kilkadziesiąt szkoleń, a także był autorem części scenariuszy i podręczników.

Szkoli przede wszystkim z zarządzania opartego o wartości oraz z motywowania i przywództwa. W indywidualnej pracy z klientem wykorzystuje elementy coachingu i mentoringu, szczególnie w takich obszarach, jak poczucie własnej wartości, budowanie relacji z otoczeniem oraz analiza osobistych decyzji i priorytetów

Piotr Jaworski, Trener Collegium Wratislaviense

JaworskiTutoring, mentoring i coaching w cudowny sposób łączy wszystkie jego doświadczenia zawodowe. Jako wieloletni audytor (CGAP, Min. Fin) potrafi słuchać i rozumieć. Jako doświadczony trener (grubo ponad 4000 godzin szkoleń) wie jak ważna jest „dobra chemia”. Natomiast przekonanie o tym, że rada jest dobra tylko wtedy gdy pasuje do klienta lub podopiecznego, to jego własne doświadczenie jako konsultanta (m.in. ekspert Komisji Europejskiej). Praca w korporacji, w sektorze publicznym i pozarządowym pozwala mu dobrze rozumieć osoby o różnym doświadczeniu. Natomiast doświadczenie spełnionego męża, taty oraz człowieka, który zamienia swoje życiowe pasje w działanie, pozwala mu dobrze rozumieć tych, którzy szukają równowagi między życiem zawodowym i prywatnym.

Krzysztof Słaboń, Główny Trener Szkoły Mentorów

Krzysztof SłabończGłówny trener Szkoły Mentorów NGO Collegium Wratislaviense. Posiada 20-letnie doświadczenie w budowaniu organizacji i przedsięwzięć opartych na mentoringu. Absolwent Szkoły Trenerów Zarządzania Matrik. Od wielu lat prowadzi własną firmę produkcyjno – kreatywną. Pasjonuje go praktykowanie i popularyzacja idei organizacji uczących się. Współtwórca i wieloletni dyrektor Slot Art Festival. Obecnie pełni funkcję Przewodniczącego Rady Stowarzyszenia Lokalnych Ośrodków Twórczych. Trener i Tutor w Akademii Liderów – programie rozwojowym dla Fundacji św. Mikołaja. Prywatnie ojciec dwójki dzieci, wolne chwile poświęca na lekturę – interesują go zagadnienia z pogranicza socjologii, teologii i psychologii.

Wyniki rekrutacji 2016

Spośród zgłoszeń nadesłanych 15 a 29 lutego br. pięcioosobowa Komisja Rekrutacyjna Akademii wyłoniła 20 osób do listy głównej i 5 osób do listy rezerwowej. Lista zakwalifikowanych osób znajduje się poniżej. Osoby wyłonione przez Komisję Rekrutacyjną zostaną również poinformowane o wyniku rekrutacji za pośrednictwem poczty elektronicznej.

Warunkiem potwierdzenia uczestnictwa w Akademii jest wpłata kaucji w wysokości 100 zł (słownie sto złotych) (dalej: Kaucja) na konto Organizatora. Kaucja jest zwracana Uczestnikowi w całości po pomyślnym ukończeniu przez niego Akademii.

Niewpłacenie Kaucji w terminie jest równoznaczne z rezygnacją z uczestnictwa w Akademii. W przypadku rezygnacji osoby z listy głównej wymienionej udział w Akademii jest oferowany osobie z listy rezerwowej, zgodnie z kolejnością ustaloną przez Komisję Rekrutacyjną.

LISTA PODSTAWOWA

Nr Imię Nazwisko Miejscowość Punkty (max.15)
1 Marek Chabior Szczecin 12,60
2 Mariusz Dyduch Podwarpie 12,20
3 Julian Głowacki Poznań 11,80
4 Anna Czwarno-Barszcz Radom 11,60
5 Jakub Jasica Warszawa 11,60
6 Adam Aleksander Orłowski Szczecin 11,40
7 Monika Gruźlewska Warszawa 11,20
8 Paweł Adamiec Kraków 11,20
9 Monika Sobczak Warszawa 11,00
10 Mateusz Rozmiarek Poznań 11,00
11 Krzysztof Głowacki Płock 10,80
12 Arkadiusz Wojtkiewicz Jelenia Góra 10,80
13 Julia Dzięcielska Łódź 10,60
14 Michał Przepiórka Lublin 10,40
15 Bartłomiej Gieszczyk Bytom 10,40
16 Maciej Letkiewicz Kraków 10,20
17 Grzegorz Lemiecha Zakrzówek 10,20
18 Krzysztof Jabłoński Pabianice 10,20
19 Krzysztof Kowalik Lublin 10,00
20 Aleksandra Stępkowska Gdańsk 10,00

LISTA REZERWOWA

Nr Imię Nazwisko Miejscowość Punkty (max.15)
1 Anna Maria Andrzejewska Borówiec 9,80
2 M….* B….* Warszawa 9,60
3 Jan Perkowski Warszawa 9,40
3 Andrzej Kostewicz Katowice 9,40
5 Katarzyna Pyniaha Pozezdrze 9,20

* Dane usunięte na życzenie.

Patronat Biznes Alert

Miło nam poinformować, że portal Biznes Alert objął Akademię Sobieskiego patronatem medialnym. Portal BiznesAlert.pl, działający od wiosny 2013 r., to serwis publikujący opinie ekspertów, przedsiębiorców i polityków z zakresu energetyki i infrastruktury. Skupia się przede wszystkim na rynku gazu i energii elektrycznej, budownictwie drogowym, kolejach i przemyśle zbrojeniowym. Codziennie ukazuje się co najmniej kilkanaście komentarzy, w znakomitej większości pozyskiwanych przez zespół dziennikarski, w skład którego wchodzą osoby o dużym doświadczeniu i orientacji w zakresie problematyki gospodarczej. Redaktorem naczelnym jest Wojciech Jakóbik. Wydawcą portalu jest Instytut Jagielloński, a wśród partnerów medium znajdują się: Krajowa Izba Gospodarcza, serwis ISBNews oraz portale branżowe: CIRE i Wysokienapiecie.pl.

BA

Najczęściej zadawane pytania

Ostatnia aktualizacja – 1 marca 2017

Kiedy odbywa się Akademia?

Akademia ma formę trzech zjazdów w następujących terminach weekendowych: 8-9 kwietnia, 22-23 kwietnia, 13-14 maja. Pełen program dostępny jest w tutaj.

Ilu uczestników liczyć będzie Akademia?

Komisja Rekrutacyjna wybierze 20 osób do listy głównej i 5 osób do listy rezerwowej. Większość warsztatów prowadzona jest w dwóch grupach po 10 osób, a wykłady są organizowane dla całej grupy razem.

Jak się zgłosić? 

Formularz dostępny jest pod adresem:http://akademia.sobieski.org.pl/formularz/. Należy podać swoje dane kontaktowe, odpowiedzieć na trzy pytania, dołączyć swoje CV w wersji PDF i zaakceptować regulamin. W przypadku problemów np. braku CV w wersji PDF, prosimy o kontakt z nami pod numerem 22 826 67 47 lub mailowo akademia@sobieski.org.pl.

Jakie koszty trzeba ponieść w związku z udziałem w Akademii?

Przed wszystkim koszty dojazdu i noclegów (1 nocleg na zjazd) i osobiste wydatki. Dodatkowo, zakwalifikowani uczestnicy wpłacają kaucję w wysokości 100 zł (słownie: sto złotych). Kaucja jest zwracana po skutecznym ukończeniu Akademii.

Kto wpłaca kaucję i kiedy jest ona zwracana?

Kaucja jest wpłacana po wyłonieniu uczestników Akademii przez Komisję Rekrutacyjną. Wpłata kaucji jest ostatecznym potwierdzeniem chęci uczestnictwa w Akademii. Trzeba ją wpłacić do 27 marca włącznie. Kaucja jest zwracana uczestnikom, którzy skutecznie ukończą Akademię tzn. będą obecni na co najmniej 80% wykładów, warsztatów i zajęć integracyjnych. Zwracana jest w ciągu 10 dni roboczych od zakończenia Akademii tzn. do 27 maja.

Dlaczego pytamy, kto dla was jest przykładem lidera?

Chcemy wiedzieć, kto was inspiruje – czyje doświadczenia i zdolność do przezwyciężania trudności motywują was do bycia lepszymi liderami. W tym pytaniu nie ma dobrych i złych odpowiedzi. Nie muszą to być znani politycy, wielcy dowódcy czy przywódcy duchowi, nie muszą to być osoby nieskazitelne czy jednoznacznie pozytywne. Musicie jednak być w stanie wskazać, dlaczego ta czy inna osoba jest dla was przykładem, za którym warto podążać.

Dlaczego chcemy, byście napisali o tym, jaką zmianę chcecie przeprowadzić?

Chcemy wiedzieć, czy jesteście świadomi problemów, z jakimi boryka się wasze otoczenie (np. brak funduszy, brak zaangażowania, brak miejsca do działania). Takich wyzwań może być wiele, dlatego chcemy żebyście napisali, dlaczego akurat tę zmianę należy waszym zdaniem przeprowadzić w pierwszej kolejności. Uświadomiwszy sobie problem łatwiej wam będzie znaleźć rozwiązanie, a nam dopasować program warsztatów do waszych potrzeb.

Akademia w Polskim Radiu 24

Trwa rekrutacja do pierwszej edycji Akademii Sobieskiego, bezpłatnej szkoły przywództwa społecznego i politycznego dla liderów lokalnych. O szczegółach inicjatywy mówiła w Polskim Radiu 24 organizatorka Julita Wilczek z Instytutu Sobieskiego.

Odsłuchaj audycję

Projekt składa się z trzech zjazdów, odbywających się w Warszawie w kwietniu i maju bieżącego roku. W ciągu sześciu dni uczestnicy wezmą udział w szkoleniach, spotkaniach z inspirującymi gośćmi i wykładach. Szkolenia podzielone zostały na trzy obszary: osoba lidera i jego rozwój, lider i jego zespół oraz lider w strukturze instytucji publicznych i gospodarce.

– Projekt skierowany jest do aktywnych już osób z doświadczeniem, ale chcących nauczyć się czegoś więcej, dostać nowe narzędzia do swojej pracy. Stawiamy na szeroką grupę osób. Nie ma ograniczeń wiekowych, ani wynikających z wykształcenie lub doświadczenia zawodowego. Mają być to ludzie, którzy po powrocie ze szkolenia będą działać na rzecz lokalnych społeczności – wyjaśniała Julita Wilczek.

Rekrutacja na warsztaty Akademii Sobieskiego potrwa do 29 lutego. Więcej o projekcie w całej rozmowie.

Collegium Wratislaviense

Warsztaty podczas Akademii Sobieskiego poprowadzi Collegium Wratislaviense, wiodący ośrodek edukacji spersonalizowanej, specjalizujący się w metodach mentoringu oraz tutoringu. Collegium od 2010 roku realizuje autorskie programy rozwojowe takie jak Szkoła Mentorów, Szkoła Tutorów, Szkoła Tutorów Akademickich, które regularnie uzyskują wysokie noty od absolwentów, których liczba przekroczyła już 1000 osób.

Continue reading „Collegium Wratislaviense”

2016 Paweł Dobrowolski, Prezes FOR 2011-2013

Dobrowolski PawełcbW latach 1989-91 pracował z profesorem Sachsem. Absolwent Harvardu.  Od 1995 zajmuje się doradztwem gospodarczym – pomaga zarządom i właścicielom spółek w podejmowaniu strategicznych decyzji. W tym czasie brał udział w ponad pięćdziesięciu transakcjach kupna i sprzedaży spółek, z czego około dwudziestu doszło do skutku na łączną sumę ponad 1 miliarda Euro. Prezes fundacji Świat Pieniądza. Ekspert Instytut Sobieskiego. Autor koncepcji wprowadzenia do polskiego porządku prawnego Publicznego Wysłuchania oraz autor koncepcji liberalizacji prawa upadłościowego w zakresie upadłości konsumenckiej. Pomiędzy rokiem 2011-2013 prezes Forum Obywatelskiego Rozwoju, gdzie 10-krotnie zwiększył liczbę współpracowników oraz po raz pierwszy w historii FOR doprowadził do wzrostu środków pozyskiwanych od darczyńców. Opublikował raport szacujący dług publiczny Polski na powyżej 200% PKB, książkę pt. „Podstawy Analizy Finansów Firm” wydaną nakładem Stowarzyszenia Księgowych w Polsce oraz kilkadziesiąt raportów i artykułów o ekonomii politycznej reform. Członek zespołu ministra sprawiedliwości ds. nowelizacji prawa upadłościowego. Strażak w Ochotniczej Straży Pożarnej.

Ruszyła rekrutacja

15 lutego ruszyła rekrutacja do I edycji Akademii Sobieskiego, szkoły przywództwa społecznego i politycznego dla liderów lokalnych. Projekt składa się z cyklu warsztatów, wykładów i spotkań z inspirującymi gośćmi, odbywających się w Warszawie w kwietniu i maju 2016 r. W ciągu sześciu dni uczestnicy wezmą udział w szkoleniach, spotkaniach z gośćmi i wykładach. Szkolenia podzielone zostały na trzy obszary: osoba lidera i jego rozwój, lider i jego zespół oraz lider w strukturze instytucji publicznych i gospodarce.

Continue reading „Ruszyła rekrutacja”